افراسیاب

این صفحه معمولاً با فایرفاکس دچار مشکل می شود. ترجیحاً برای باز کردن آن از کروم یا آی ای استفاده کنید.
-------*قابل توجه دانشجویان عزیز*--------
مستندات رسمی دروس در سایت دانشگاه (صفحه مستندات دروس و یادداشتهای روزانه) نیز بارگذاری می شوند. لذا در صورت مشکل بودن مراجعه به این سایت، میتوانید از سایت مزبور استفاده نمایید.
-------------------------------------------------
روایات صحبت بیشتر از پنج کلمه ضروری با نامحرم را نهی کرده اند. استاد و همکلاسی هم نامحرمند. مراقب باشیم شیطان به بهانه درس و کتاب ما را به وادی حرام نکشاند.
-------------------------------------------------
خدایا گر که مردم آزارم کنند مردم آزارم مکن!
صادقانه و مسئولانه کار کنیم. نه برای حقوق و دستمزد، نه برای پاداش و ترفیع. به خاطر شخصیت انسانی مان. ما گرامی تر از آنیم که به خاطر مادیات، امانت را قربانی خیانت کنیم. ما شریف تر از آنیم که کم کاری و کم فروشی کنیم حتی اگر کمتر از تلاشمان مزد بگیریم. ما عزیزتر از آنیم که عزتمان را به پارتی و رشوه بفروشیم. و اگر گرامی، شریف یا عزیز نباشیم پس چرا باشیم؟!
"و براستی ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم"
-------------------------------------------------
کلیه دانشجویان عزیز می توانند برای دریافت دی وی دی هدیه شامل سخنرانی های آقای مجتهدی، مداحی های آقای کوثری و تلاوت هایی از برترین قاریان جهان اسلام به دفتر اینجانب مراجعه نمایند.

من که نگفتم!

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ق.ظ

دوستان این حرف ها رو من نگفتم. به حرمت اونی که گفته یه ذره بهش فکر کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۶
حامد افراسیاب

نظرات  (۳)

۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۷ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
لایک
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۷ یک دانشجو
به نظرتون این احادیث با آیه لا اکراه فی الدین در تناقض نیست؟ این احادیث بیانگر یک جور تمامیت خواهی هست.بیانگر اینکه در جوامع تحت حکومت اسلام کسی حق نفس کشیدن و داشتن عقیده شخصی رو نداره.این تناقض رو چطور توجیه می کنید؟
پاسخ:
سلام برادر خوبم. معمولاً کسانی به این آیه استناد می کنند که فقط همین آیه از قرآن رو شنیدند و حتی یکبار هم قرآن  رو از اول تا آخر نخوندند. همین مسأله باعث می شود تفسیر درستی از این آیه نداشته باشند. البته شما که از طیف تحصیلکرده جامعه هستید حتماً از این دسته افراد نیستید.
قرآن یک سری از اصول اعتقادی رو به عنوان پایه های اسلام معرفی میکند. هر کس این پایه ها را بپذیرد مسلمان است و هر کس نپذیرد کافر است. هیچ اجباری در پذیرفتن این اصول نیست و هر کسی میتواند مسلمان یا کافر باشد و این همان چیزی است که آیه مورد اشاره شما میگوید. چون به زور کسی را نمیتوان به بهشت یا جهنم برد. البته باید دو نکته را مد نظر داشت. اول اینکه شخص کافر از نظر قرآن همیشه در آتش جهنم خواهد بود. دوم اینکه در جامعه اسلامی شخص کافر باید به قوانین اسلامی و احکام آن احترام بگذارد (همانطور که در هر جامعه ای باید به قوانین آن احترام گذاشت) و کافر حق نشر عقایدکفر آمیز را هم ندارد.
علاوه بر اصول اعتقادی، قرآن احکامی هم برای اسلام تعیین کرده است. احکامی مانند نماز، زکات، روزه، حجاب و . . . همگی دستور صریح قرآن هستند و قرآن صریحا تأکید کرده که مسلمان باید همه آنها را بپذیرد و نمیتواند برخی را پذیرفته و به برخی دیگر اعتقاد نداشته باشد. و اگر کسی هر یک از این احکام صریح قرآن را رد کند از دایره اسلام خارج شده است و کافر است. البته طبق اطلاعات بنده اگر کسی همه این احکام را قبول داشته باشد اما در انجام برخی اهمال کند از دایره اسلام خارج نشده است هر چند نتایج دنیوی و اخروی اهمال خود را خواهد دید.
پس شما طبق آیه ای که اشاره کردید میتوانید پیش خود مسلمان یا کافر باشید که البته نتیجه کفر آتش دوزخ است. میتوانید پیش خود برخی احکام اسلام را رد کنید که البته نتیجه این کفر است. می توانید در خلوت خود نماز نخوانید اما این هم عقوبت خود را دارد. ضمن اینکه در هر جامعه باید به قوانین آن احترام گذاشت.
شخصا مکاتب زیادی را بررسی کرده ام. هیچ مکتبی از نظر اصول اعتقادی به هیچ عنوان قوام اسلام را ندارد. افسوس که تنبلی در انجام احکام و دنیاطلبی انسانها را به انکار اسلام میکشاند.

۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۵:۰۳ یک دانشجو
فکر می کنم شما دارید تنها از زاویه دید داخل دایره اسلام حرف می زنید.این حق شماست که عقیده داشته باشید اسلام کامل ترین دینه ولی نمیتونید این عقیده رو ثابت کنید و به شکل قانون در بیاریدش.همونطور که من حق دارم در نتیجه مطالعاتی که داشتم به دنیای بعد از مرگ اعتقادی نداشته باشم.لطفا بیاید منطقی باشیم.من و شما هر دو بر حسب جبر مکانی در این کشور متولد شدیم.ما باید به سلیقه هم احترام بذاریم.فعلا در این منطقه جغرافیایی پیروان اعتقادات شما اکثریت جامعه رو تشکیل میدن ولی یک لحظه شرایط عکس رو تصور کنید.چه حالی پیدا می کردید اگر در منطقه ای متولد می شدید که اکثریت آتئیست می بودن و تمام مساجد رو خراب می کردن؟ بله دنیای ایده آلی میشد اگر پیروان هر آیینی جداگانه در هر یک در یک منطقه ساکن می بودن ولی ما داریم در مورد واقعیت این دنیا حرف می زنیم.اگر قبول دارید این حرف های من منطقی هست پس قائدتا باید بپذیرید که مجبور کردن تمام افرادی که در یک ناحیه جغرافیایی زندگی می کنن به اجرای احکام آیین اکثریت به هیچ وجه منصفانه نیست.در ضمن احکام قرآن در مورد تمام زن ها و به طور کلی تمام بشر صادقه(منظورم اینه که مورد خطابشه) پس نمی تونید با زیرکی فقط به زن ها و مرد های مسلمان مرتبطش کنید.(طبق آیاتی با مضمون پیکار با کفار در راستای امر به معروف).اگر امر به معروف و نهی از منکر فقط در راستای بازداشتن مسلمانان از کوتاهی در انجام وظایف دینی هست پس بالغ بر یازده آیه ای که با شدید ترین لحن ممکن به مسلمانان دستور پیکار با کافران رو داده چطور توجیه می کنید؟
پاسخ:
سلام دوباره برادر خوبم. اگر مایلید در مورد آیاتی از قرآن با هم صحبت کنیم من استقبال میکنم اما به شرطی که کلی گویی نکنید و مثل نظر قبلی تون دقیقا به ایه مورد نظر اشاره کنید.
این مطلبی که فرمودید فقط مختص به کشور ما نیست. در همه جای دنیا قانون را اکثریت تصویب میکنند و همه ملزم به اجرای آن هستند و در آمریکا و اروپا هم همین وضعیت حاکم است. در غیر اینصورت هرج و مرج حاکم خواهد شد.
قرآن هم به میگوید اگر در جایی بودم که نگذاشتند مسلمان باشم مهاجرت کنم و در جایی دیگر زندگی کنم. کما اینکه اگر جایی بهتر از ایران به این منظور میشناختم لاجرم به آنجا میرفتم.
شما گفتید به زندگی پس از مرگ اعتقاد ندارید. پس به نظر شما انسان از کجا آمده است؟ به کجا میرود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی