افراسیاب

بزرگترین ایراد در درس خواندن دانشجویان

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۴۵ ب.ظ

فقط مسأله ها را روخوانی می کنند. و یکبار هم که شده قلم دست نمی گیرند تا مسأله را خودشان بدون کمک جزوه حل کنند.

چرا؟

چون شب امتحان برای اینکار فرصت نیست.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۶
حامد افراسیاب

نظرات  (۶)

سلام. استاد اگه در طول ترم تمرین بدین این مشکل حداقل برای بعضی از دانشجویان حل میشه. 
پاسخ:
سلام. ای برادر مثال جزوه رو حال ندارند خودشون حل کنند. اگه مثال بلبرینگ رو خودشون حل میکردند قطعا 55 نمره سؤال سوم رو میگرفتند و درسشون پاس میشد. تمرین هم بدیم از رو دست هم کپی میکنند.
بالاخره تو این دانشجوها چند نفری هم قصد درس خواندن که دارن .
پاسخ:
اونا مثالهای جزوه و تمرینات آخر هر فصل رو حل کنند و سر کلاس هم حواسشون جمع باشه نمرشون کامل میشه. کما اینکه نمره کامل هم همیشه داریم. تموم ایران رو بگردید اگر جزوه های درسی بهتر از جزوه های من پیدا کردید نشون بدید و از من جایزه بگیرید. جالبه بدونین جزوه های طراحی اجزای من تو دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف هم برای تدریس استفاده میشه.
سلام دوباره.
بحث من جزوتون نبود. ولی حالا که گفتید باید بگم که  سطح جزوه تون یه مقدار پایین هست . مثلا تو چرخدنده ها چرخدنده حلزونی و مخروطی رو نگفتید ویا برای طراحی 1 هم قسمت پیچ وفنر خیلی مطلب کم گفته شده . امیداوارم  با حرفام ناراحتتون نکرده باشم. این فقط یه نظر شخصیه . اگه این چیزا رو بگین جزوه تون عالی میشه . این رو هم باید بگم که یکی از مزیت های جزوه تون توضیح داشتن اونه 

پاسخ:
قبلا اینها رو میگفتم. اما حجم درس زیاد میشد و بچه ها نمیکشیدن.
سلام استاد.
من نه تنها خودم مسائل رو حل کردم، بلکه برا خیلیام توضیح دادم. نمیدونم چرا نتونستم خوب امتحانمو بدم. شاید یکی از دلایلش سخت گیری بیش از حد شما و آشنا نبودن من به روند تصحیح شما در امتحان میانترم بوده. چون گمان میکردم میانترم رو نزدیک به کامل میشم ولی خیلی کمتر شدم. از طرفی 65 نمره از سوال یک منو خیلی ترسونده بود که بد جواب دادم و فکر کنم با روند تصحیحی که شما دارید کلش بپره. :( همه ایراد از شما شد، ببخشید ! میدونم خودمم کوتاهی کردم!
۱۹ دی ۹۳ ، ۲۰:۱۰ دانشجوی کارشناسی
سلام استاد.
راستش یه راهنمایی میخواستم ازتون.
میشه مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزار های گرایش های جامدات وسیالات رو معرفی کنین برای یادگیری.تاکید میکنم مهم ترینارو چون تو هر سایتی میرم یا مجله ای که میخونم ده پونزده تا نرم افزار معرفی میکنن که آدم سردرگم میشه کدومشو یاد بگیره.
ًمخصوصا در مورد نرم افزار متلب نظرتون چیه؟چون من شنیدم این نرم افزار بیشتر تو رشته برق کاربرد داره.شما توصیه میکنین بچه های مکانیک(سیالات و جامدات) این نرم افزار رو یاد بگیرن یا نه؟ واصلا این نرم افزار در مکانیک چقدر در عمل کاربرد داره؟
پاسخ:
سلام. نرم افزار برای یادگیری زیاده و واقعا نمیشه پیش بینی کدوم نرم افزار در آینده به کار هر کس میاد. اما به نظر من ورد، پاورپوینت، اکسل، ویزیو، متلب، انسیس یا آباکوس (جامدات) یا فلوئنت (برای سیالات)، سالیدورک یا کتیا و شاید اتوکد رو بلد باشید خوبه.

"اگه مثال بلبرینگ رو خودشون حل میکردند قطعا 55 نمره سؤال سوم رو میگرفتند و درسشون پاس میشد"

این ترم هم اگه مثال بلبرینگ جزوه رو خودمون حل کنیم، درسمون پاس میشه؟؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی