افراسیاب

به اسلام کافر میشوم اگر . . . (15)

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

به اسلام کافر می شوم اگر آیینی نشانم دهید که بهتر از اسلام به من بگوید:      از کجا آمده ام؟     اینجا چه می کنم و چه باید بکنم؟      به کجا می روم؟

موافقین ۹ مخالفین ۱ ۹۳/۰۶/۲۳
حامد افراسیاب

نظرات  (۶۱)

احسنت! گل گفتی
مگر اسلام چه گفته است؟ اینجا چه باید بکنیم ؟ به کجا می رویم؟ 
کشف یک اشتباه در قرآن!

تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!!
لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی 
است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!!
بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد 
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود
لا اله الا اله 
الملک الحق المبین.
۰۴ دی ۹۳ ، ۱۸:۲۳ افسر ولایی مهدی(عج)
سلام علیکم بزرگوار.
پس از ماه ها انتظار؛ بالاخره قسمت 58 از مجموعه طنز "دکتر سلام" آمد...
نظر سیاسیون درمورد "دکتر سلام" ...
منتظر حضورتان هستیم.
التماس دعای فرج + بصیرت + اخلاص + شهادت
یـ مهدی (عج) ـا
۰۵ دی ۹۳ ، ۱۹:۴۶ سید مرتضی
 ا
عالی
۱۶ دی ۹۳ ، ۲۱:۵۲ یه دانشجوی هزار مشروط
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
لطفا  تا آخر پیام را بخوانید
سلام استاد من با شما درس نداشته و ندارم اما به شخصیت شما علاقه مندم .من به ظاهر انسان مذهبی هستم اما در باطن نه  دلم گاهی وقتا  با ائمه مخصوصا امام حسین است به طوری که با خودم همیشه میگم من سالی 50 روز زنده ام و اون تو محرم و صفره بقیه سال مرده ام .خدا رو شکر چون ناشناس مینویسم ریا نمیشه !ببخشید که اینو مطرح میکنم اما بغضی قوا در بدنم بسیار به من فشار می آورد .من بازم ریا نباشه بسیار دانشآموز با استعدادی بودم اما با ورود به دبیرستان و بعد از بلوغ دیگر انسان سابق نیستم نمیدونم چه کنم حیف این عمر .فکرم هیچوقت آروم نیست .باید اشاره کنم ترمهای بسیاری مشروط شدم .راستش اگه یاد ائمه و 4تا مراسم مذهبی هفتگی نباشه انگیزه ای برا زندگی ندارم .ببخشید اگه کمی پراکنده هست موضوعات مطرح شده .بعضی وقتا کارایی میکنم که تا مدتها خجالت میکشم رو به آقام (امام حسین)سلام بدم  این دستا که روزی سینه زن حسین بوده... .ای کاش من قبل از 15 سالگی در پاکی مرده بودم تا به این روز نمی افتادم که این جوری آلوده  بشم نمیدونم چرا برا شما نوشتم نمیدونستم مشکلمو به کی بگم الان که مینویسم چشام خیسه اشکه نزدیک به یک دهه از قشنگ ترین روزای عمرم قشنگ دود شده به هوا .لطفا کلیشه ای جواب ندین
و  اینکه حتما جواب بدین سانسور نکنین (چون انسان ماخوذ به حیایی هستید)مشکل خیلی از دوستام هم هس اما کسی روش نمیشه بگه ممنون ازتون که وقتتونو برا امثال من میذارین تورو خدا جواب بدین ** **** ***** ***** ** ***** ****** *** **** ** ***** ** ***** *** ****** **** **** **** **** *** ****** * **** **** **** ***** **** *** **** *** ***** **** ***** ** **** ***** * ***** **** ***** ** ****

پاسخ:
سلام برادر خوبم. چیزی که میگی رو درک میکنم. چون خودم هنوز یه خرده جوونم. بدبختانه تو این زمونه حروم آسون شده و حلال مشکل.
اونایی که ضمیرشون آلوده و ناپاکه بازارشون گرمه و عیششون به راه. و البته به قول قرآن "ان ربک لبالمرصاد".
اما اونایی که مثل شما پاکی در وجودشون هست عذاب میکشن. از یه طرف گناه وسوسه میکنه. از طرف دیگه دلشون با گناه نیست. اصلاً گناه براشون زهر مار میشه. از گناه یک لذت میبرن اما هزار هزار عذاب میکشن از پشیمونی، از شرم در درگاه خدا، از خجالت از اهل بیت.
منم کم و بیش این حال رو تجربه کردم. یادمه وسوسه میشدم که امروز دیگه باید از لاکم بیام بیرون و با یه دختر حرف بزنم. اما وقتی میخواستم تکبیرت الاحرام نماز رو بگم تموم وجودم میلرزید. نمیتونستم هم تصمیم گناه داشته باشم و هم با خدا حرف بزنم. آخرش هم از تصمیم گناه برمیگشتم و نمازم رو شروع میکردم. چون زندگی بی نماز برام پوچ و بی معنی بود.
باید به خدا پناه برد. قرآن زیاد خوند. به دامن اهل بیت دست انداخت. مطالب مذهبی زیاد خوند. به خصوص زندگی نامه و احوالات اولیاء خدا رو. و از هر فرصتی برای زیارت استفاده کرد.
یا علی برادر. تو نمازات برام دعا کن. همه برای هم دعا کنیم. خدا نجاتمون بده.
قققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققق
پاسخ:
سلام برادر خوبم. به نظرم صفحه کلید لپ تاپ شما مشکل داره. یا شایدم یه جای دیگه مشکل داره؟!
سلام من یه دانشجو هستم 
روزی عاشق امام حسین بودم خانواده مذهبی هم دارم اما بعد بلوغم به خاطر یه مسائلی دیگه ایمان سابق رو ندارم دوستای نامردم فیلمای ناجور بهم دادن رو به ....آووردم که جز بدبختی و فکر خراب و جسم ضعیف چیزی برام نداشت.ای کاش همون وقت که پاک بودم میمردم .چه کنم به خدا همین الانم آدم بدی نیستم اما اسیرم اسیر گناهم چه کنم؟وضع جامعه و دانشگاه رو هم میدونید .این رو هم بگم هیچوقت نگاه بد به هیچکی نداشتم .حتی یک دوست با جنس مخالف هم ندارم .اما امان از فیلمای ناجور امان تو رو خدا جوابمو بدین .آبروی شیعه رو امثال من بردن ای کاش اصلا شیعه نبودیم که باعث خجالت آقامون بشیم

پاسخ:
سلام دوست خوب من. راست گفتی به خدا. زمونه بدی شده. خیلی خیلی بد. چی بگم که دلم مثل تو خونه. اما برادر خوبم نا امید نباش. درسته زمونه بد شده اما هر چی بخوای خدا خوبه. برگرد، به خودش قسم با آغوش باز بغلت میکنه. دست ما رو هم بگیر. یا علی برادر.
۱۶ دی ۹۳ ، ۲۳:۳۰ یه دانشجوی هزار مشروط
سلام استاد چرا بقیه پیاممو حذف کردی مگه حرف بدی زدم توهین کردم؟ حداقل جواب اون تیکه ای که حذف کردین بدین

پاسخ:
اگه جواب بدم که ملت میفهمن در مورد چی نوشته بودی.
ای شیخ پاک دامن معذور دار ما را.
راستش من با اون قسمت حرفات موافق نیستم.
۱۷ دی ۹۳ ، ۰۲:۰۳ یاس کبود
استاد یه خورده ما هم درددل کنیم. میدونید استاد؟بدبختی ماها ازون زمانی شروع شد که ماهواره اومد خونه مردم.مفهوم دوست دختر یا دوست پسر که شاید اگه ده سال پیش کسی به زبون میاورد با پشت دست میزدن دهنش که دیگه تکرار نکنه،ماهواره عادیش کرد.ارتباط با جنس مخالف بدون هیچ محدودیت شد یه مسئله عادی.(البته واسه بعضیا).حالا این به کنار.متولدین دهه 40(مث بابای خودم)که خیلی سریع ازدواج کردن و جبهه و ....دهه 50 هم انقلاب دیدنو سریع ازدواج.بچه های دوران جنگ بزرگ شدن(همون دهه شصتی ها).هیچی واسشون تو هیچ برهه ای فراهم نبود.پدراشون با هزار بدبختی زندگی جم کردن و دیگه سیستم عوض شد.موقع ازدواج سخت ترین شرایط رو برای پسر میخواستن.این شد که پسر بدبخت فکر ازدواج از سرش رفت بیرون.رفت دنبال دختر بیرون از خونه.(استاد به نظرم قضیه ازدواج نکردن مث این میمونه که یکی داره از تشنگی میمیره تو حونه آب نیس،بیرون که میره دست هرکی یه لیوان آب خنکه اما هیچکی بهش نمیده.اونم سرشو میزاره از تو جوی آب،آب میخوره.)سن ازداج رفت بالا.پدری که خودش موقع ازدواج هیچی نداشت از یه پسر-22-23 ساله انتظار خونه و ماشین و کار داشت.حالا...الان چطور شد؟یک عده به انحطاط اخلاقی کشیده شدن به واسطه ازدواج نکردن.یک عده ازدواج کردن و باز هم دنبال برنامه های خاص.حالا درمورد وضعیت سنی خودمون ینی دهه70 استاد وضعیت خیلی بدتره.این دهه چیزایی رو تو مانیتور کامپیوترشون دیدن که یه آدم 30سال پیش بعد ازدواجش هم نمیدید...وسایل ارتباطی صد برابر بیشتر از چند سال قبله.مقام معظم رهبری گفتن مناسب ترین سن برای ازدواج آقایان 19-21سالگیه.استاد فک میکردم مشکل اخلاقی محدود به پسراس.چندتا سایت مشاوره ازدواج سر زدم  واقعا هنگ کرده بودم.اینا واقعیت جامعه ست.
به طرف میگی میخوام ازدواج کنم میگه هنو بچه ای  و... چی داری  و... بیکاری و همه نداشته هاتو میزنن تو سرت.حالا به خودش میگی فلانی یک هفته خانومتو بفرست مسافرت دوباره بیا صحبت کنیم!جریان عوض میشه.
خلاصه اینکه بزرگترین معضل و مشکل ما جوونا ازدواجه در حال حاضر.به نظرم تقوا پیشه کردن در حال حاضر حرف خنده داریه.اون زمونا هیچ خبری نبود اون همه فساد اخلاقی بود حالا...
استاد واسه ماها دعا کنید.ما مشکلمون درس نیس.سر درس میشینیم فکرمون هزارویک جا میره.
هرچی جلوتر میریم به این روایت بیشتر معتقد میشمسخن پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم که فرموده: هر گاه کسی ازدواج کند، نصف دین را کامل کرده است و برای (حفظ) نصف دیگر باید تقوای خدا پیشه کند.
یا علی
پاسخ:
سلام برادر خوب من. حق با شماست. صد در صد. به قول شما پدر مادرهای ما همه زود ازدواج کردن اما نوبت ما که شد همه چی یادشون رفت. بعضی از پدرها اگه واسه دختر 25 سالشون خواستگار بیاد عصبانی میشن. میگن دختر من باید درس بخونه مهندس بشه. اما همون پدرها اگه بفهمن دخترشون با یکی دوست شده کمتر عصبانی میشن یا شاید هم اصلاً عصبانی نشن. خیلی از این چیزها حرص میخورم اما بعدش به خودم میگم جهنم خدا هم باید یه جوری پر بشه دیگه. البته دخترها هم بندگان خدا به این وضع راضی نیستن. اونا هم مثل پسرها قربانی خودخواهی نسل قبلی شدند.
برادر خوب من. سن من چند سالی از شما بیشتره و ازدواج کردم. اما فکر نکن که مشکلاتم حل شده. به خدا زندگیم خیلی سخت تر شده. اگه قبل از ازدواج فقط مشکل جنسی بود الان مشکلات سنگینتری دارم که تا وقتی ازدواج نکنی درک نمیکنی.
وقتی بچه بودم و آدمهای بد رو میدیدم یا سرگذشتشون رو میخوندم به شدت تعجب میکردم که چرا این آدمها خوب بودن به این خوبی رو ول کردند و رفتند بد شدند. اما هرچی که بزرگتر شدم فهمیدم خوب بودن خیلی سخته. هرچی بزرگتر شدم با تمام وجود درک کردم که امتحان خدا داره سخت و سخت تر میشه و این منم که باید مرتب ظرفیتم را زیاد کنم و قویتر بشم. به نظرم زندگی شبیه بازیهای کامپیوتریه. هر مرحله رو که رد کنی مرحله بعد سخت تر میشه. اگه بخوای به مراحل سخت نرسی باید همون اول ببازی و تا آخر عمرت تو همون مرحله بازی کنی. اما اگه قوی بودی و خودت رو نباختی باید منتظر امتحانات سخت تر باشی و البته پاداشهای بزرگتر از طرف خدا. تو این دنیا یا تو آخرت هر جایی که خودش صلاح بدونه.
به زندگی حضرت یوسف، ابن سیرین یا شیخ رجبعلی خیاط نگاه کن. ببین به خاطر تقوی خدا چه خیرات و برکاتی بهشون داد. اما اگه امروز در مقابل نامحرم مقاومت نکنی فردا هم مثل امروزی. حرام میخوری و . . . . مثل خیلی های دیگه که با این که زن هم دارند دنبال زنهای دیگه هستند.
قرآن زیاد بخون. دعا زیاد بخون (البته با درک معانی). تا میتونی برو بغل خدا و خودت رو بهش بچسبون. سرگذشت و احوالات اولیا خدا رو بخون. موعظه زیاد گوش کن. تا بتونی خودت رو نگه داری.
باور کن این دی وی دی آیت الله مجتهدی که به دانشجوها میدم حداقل روزی یکی دو ساعت گوش میکنم. تمام مسیر رفت و برگشت با ماشین یا سخنرانی آقای مجتهدیه یا رادیو معارف و رادیو قرآن. اگه این کار رو نکنم که شیطون منو با خودش میبره. دیروز که زندگی خیلی بهم فشار آورد این دعا رو حفظ کردم تا آرومم کنه. یه بخشی از دعای فوق العاده زیبای مشلوله. فرصت کردی کلش رو از مفاتیح بخون. حالت رو عوض میکنه:

یَا جَارِیَ اللَّصِیقَ یَا رُکْنِیَ الْوَثِیقَ یَا إِلَهِی بِالتَّحْقِیقِ یَا رَبَّ الْبَیْتِ الْعَتِیقِ یَا شَفِیقُ یَا رَفِیقُ فُکَّنِی مِنْ حَلَقِ الْمَضِیقِ وَ اصْرِفْ عَنِّی کُلَّ هَمٍّ وَ غَمٍّ وَ ضِیقٍ وَ اکْفِنِی شَرَّ مَا لا أُطِیقُ وَ أَعِنِّی عَلَى مَا أُطِیقُ

اى همسایه همراه من‏، اى تکیه‏ گاه محکم، اى به حقیقت خداى من، اى پروردگار خانه کعبه، اى مهربان اى دوست، رهایم کن از بند تنگناها، و هر غم و اندوه و تنگى را از من برگردان و شرّ آنچه را تاب نیاورم از من دور ساز و بر آنچه می‏توانم‏ یاریم ده.


۱۷ دی ۹۳ ، ۱۲:۳۱ یه دانشجوی هزار مشروط
سلام استاد
ای شیخ پاکدامنی که گفتی تیکه ای بود که بهم انداختی دمت گرم استاد به قول پیرمردای فامیلمون آدم شه پشت سره خور ره نارنه .اشکال نداره.البته من ناراحت نشدم حقم بیشتر از چارتا تیکه است فکر کنم تو احادیث داریم با امثال من نباید هم  سفره شد من هرچی زودتر بمیرم بهتره چون کمتر گناه میکنم

پاسخ:
ای بابا. چرا به خودت میگیری؟ شما هر چی باشی از من بهتری. به هیچ وجه چیزی که برداشت کردی در ذهنم نبود. ضمناً ناامیدی از رحمت خدا بزرگترین گناهه. هر گناهی کرده باشی از ناامیدی بزرگتر نیست.
مستر جیکاک جاسوس انگلیسی که سالها در مسجدسلیمان زندگی کرده. برای بدست آوردن دل مردم ساده دل و مذهبی منطقه، ابتدا زبان لری بختیاری را بخوبی یاد می گیرد و به درجه اجتهاد رسیده و حتی در مساجد بعنوان پیش نماز حضور داشته است.

او گیوه هایش را با یک اشاره عصا جفت می کرد و می گفتند این از معجزات اوست. البته او خود می گوید که مگنتی(آهنربا) در گیوه هایم قرار داده بودم که بانزدیک کردن عصا که آنهم درونش مگنت بود گیوه ها جفت می شدند...

این جاسوس انگلیس، روزی به مسجد می آید و به دروغ می گوید من حضرت علی علیه السلام را در خواب دیدم و او به من فرمود که به مردم بگو از این ماده سیاه و نجس (نفت) دوری کنند ...
و برای اثبات ادعایش پیراهن و عبایش را کنار می زند و جای سفید دستی روی شانه اش را نشان می دهد و می گوید این جای دست علی است بر شانه من.
او در کتابش تشریح می کند که روزی تکه ای کاغذ رابه شکل دست بریدم و روی شانه ام قرار دادم و کمی زیر آفتابداغ جنوب ماندم تا خوب اطراف ان کاغذ تیره شود.

معروف ترین شعر او این است:
"شما که عشق علی من دلتون نفت ملی سی چنتون"
شما که عشق علی در دلتان هست نفت ملی به چه دردتان می خورد.

متاسفانه همیشه دشمنان سیاس ما از سادگی توده های مردم و گاه از سادگی منصب داران برای رسیدن به منافع خود سؤ استفاده کردند.

┘◄ از کتاب "خاطرات مستر جیکاک جاسوس زبردست انگلیس در ایران قبل از ملی شدن نفت"
.
.
.
نتیجه:
انرژی هسته ای را سفت بچسبیم. اگر هم ما بی سواد باشیم و نفهمیم که انرژی هسته ای به چه دردی می خورد، همین که دشمن میخواهد ما آن را نداشته باشیم، مطمئنا انرژی هسته ای باعث پیشرفت، خودباوری و استقلال ماست که دشمن را می سوزاند.
پاسخ:
بسیار جالب بود. ممنون.
۱۹ دی ۹۳ ، ۰۰:۱۲ یه دانشجوی هزار مشروط
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام استاد خسته نباشید
امشب خیلی فکر کردم.*** ** ** ** ** **** **** *
**** ** **** *** **** ** *** *** ** **** **** ************** *** ** ** *** **** *** **** *** **** *** ** **** ** ******* ***** ** **** ******** ** ***** ** **** *** **** **** *** ********** ** ***** * **** **** **** **** **** *** *** *** ** **** **** ***** ** *** ***** ********* ****** **** *** * **** *** **** *** *** ** ** ** ***** ** **** ** **** *** *** *** **** *** **** *** **** ******** ***  *** ** ****** ******* ****** *** *** ** ******** *** **** ** *** **** ** *** *** ** **** **** ** **** ** **** *** ** ******** *** *** ***** ** ***** *** ********* *** ** **** ***** ** **** **** **** ** ***** *** **** ** **** **** *** * **** *** **** ***** **** ***** *** ***** **** ****** ***** *** *** **** **** ****** *** **** **** *** **** ******* **** ***** *** **** ** *** ***** *** **** **** **** **** **** **** ***** ******** ***** ***** *** *** **** **** ** **** **** **** **** **** ** **** *** ******** ** **** ** *** **** **** **** *** ** *** **** *
***** ** ** ** **** **** *** ** **** ***** ** **** **** ***** ** **** ***** ** ** *** **** ***** ** *** **** **** *** **** **** ** ****** *** **** **** **** ** **** *** **** *** ** **** ***** *** ** *** *** **** **** *** ***** **** **** *** ** **** **** ***** ********** ** ** *** *** *** ** ***** **** ** ***** **** ** ** *** *** ***** *** ****** ** ** *** ***** ***** *** ***** *** ** **  *

پاسخ:
سلام دوست من. راضی باش به رضای خدا و یک زندگی تازه رو آغاز کن. اگر خدا خواست زنده باشی زندگی رو دوست داشته باش و اگر خواست بمیری مرگ رو دوست داشته باش. به نظرم با این حرفها قصدت سر کار گذاشتن من باشه. اگر نیست بیا حضوری صحبت کنیم.
۱۹ دی ۹۳ ، ۰۰:۵۵ یه دانشجوی هزار مشروط
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
یه خدا قسم دروغ نیست.** *** **** *** ** ** *** ***** **** *** **** ***** *** **** * ***** ***** *** ***** **** ****** *** *** **** *** ** ***** ** ***** ** *** ****** ** ***** ** ** ** *** *** **** ****** ******* *** ***** ***** ** ****** ***** *** *** *** ******* **** ***** ********** **** ** **** **** **** *** *** ** **** ***** ** **** **** *** *** **** **** *** ****** ***** ***** *** ** **** ***** *** * ***** ************ ***** ****** ******* **** *** ** **** **** ***** **** ******** ** *** **** ****  *** ** *** *** ******  ** *** ** **** *** ****** **** **** ******* ** *** *** ** **** **** **** *****
پاسخ:
گناه شما هر چی بزرگ باشه از عفو و بخشش خدا بزرگتر نیست. بهم سر بزن. نمیخواد بهم چیزی بگی یا درد دل کنی. فقط یه کتاب بهت امانت میدم که گره مشکلت رو وا کنه.البته باید زود بهم برگردونی. چون مال خودم نیست. دستم امانته. همین الان گذاشتم تو کیفم. شنبه بعد از ظهر بیا اتاقم. منتظرتم.
۱۹ دی ۹۳ ، ۰۱:۰۰ یه دانشجوی هزار مشروط
استاد اینو فقط جهت مزاح میگم فضا عوض شه
جای شما در کنار سانسور چیای کارکشته ی صدا سیما خالیه
پاسخ:
دیر وقته برادر. چشام خوب نمیبینه. دسته ای سانسور میکنم.
۱۹ دی ۹۳ ، ۰۱:۳۲ یه دانشجوی هزار مشروط
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
راستش استاد یه چیز خیلی مهمه یادم رفت بگم سوزش منم از اینه
**  ***** *** **** **** *** ***** *** *** **** ******* *** ** ***** ***** ***** * **** ** ***** ***** ** *** ***** ********* ***** *** **** *** ****** ** **** ** **** ** ***** *** ***** **** *** ****** ** *** ******* **** * ****** *** **** * ******** **** ** **** ** **** **** ** **** ***** **** **** **** **** **** ***** **** *** *** *** *********
*** ****** ** *** ** ***** ***** ****** ***** ****** ****** ******** *** ** ***** ***** *****

پاسخ:
سلام برادر. چرا ازدواج نمیکنی؟
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۵:۵۱ یه دانشجوی هزار مشروط
سلام استاد عیدتون مبارک
فکر کنم همون حرفای یاس کبود رو تکرار کنم تکرار مکررات است پس قبل از خوندن ادامه پیام یه سر به نظر یاس کبود بزنین.شما که خودتون بهتر ازمن در جریان معضلات ازدواج هستین.شما خودت راضی میشی منو به یکی از اقوام نزدیکت معرفی کنی عمرا اگه این کارو بکنی(مگه اینک مثل خودم از نجاسات باشه)الان که از پرونده اخلاقی من خبر داری عمرا این کارو بکنی .بعدشم من بیکار بیعرضه مشروطی کی بهم زن میده؟تازه با خانواده مطرح کنم بعنوان جوک دو روز بهم میخندن. درد یکی دو تا نیست استاد
پاسخ:
خوب مشکل اخلاقیت رو حل کن. برو دنبال کار. توقعت رو از ازدواج کم کن و خودت رو نجات بده.
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۶:۱۲ یه دانشجوی هزار مشروط
 استاد نفست از جای گرم درمیادا
چه کاری ؟ چی کار کنم؟

پاسخ:
این همه کار پسر خوب. جوینده یابنده است. این همه جوون که کار میکنند شاخ دارند که شما نداری. به خدا تو آشناهای ما دو تا برادر هستند که از بچگی کسی روشون حساب نمیکرد بس که کج و ماوج بودند. یه بابای معتاد و آویزون هم دارند. همه فکر میکردند اینا از گشنگی میمیرن. جفتشون از عملگی و کمتر از عملگی شروع کردند حالا که بیست و پنج سالشون هم نشده هر دوتاشون کار آبرومند دارند. زن گرفتند اونم چه زنایی. نگو از اونا کمتری که . . . .
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۶ یه دانشجوی هزار مشروط
استاد ممنون از لطفتون یا علی
پاسخ:
یا علی برادر خوبم.
۲۰ دی ۹۳ ، ۰۰:۰۳ یه دانشجوی هزار مشروط
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام استاد امروز خیلی حالم بهتره.
راستش چند تا حدیث دیدم دلم کمی روشن شد .
***** ***** ****** *** * ** **** *** ***** **** **** *
***** ********* **** **** ** *** ***** **** ** **** **** **** ***
**** *** *** **** ***** ****** ** *** *** *****
**** **** *** *** *** *** *** ****** **** *** ***** *** ****** ****
**** ****** **** **** **** ** ** *** **** ******* ** ***** ***** *** ** ***** ** ** ***** **** ** *** **** ******

پاسخ:
سلام برادر خوبم. خدا رو شکر. راستش من خودم سر این موضوع خیلی دردسر کشیدم. یه سر به نهاد رهبری بزن اونا یه دیتابیس کوچولو دارند. شاید هم بتونن بیشتر راهنمایی کنند. من هم با تمام توانم مثل یه برادر در کنارتم. هر کمکی که ازم بر بیاد. فقط منو بی خبر نذار.
۲۰ دی ۹۳ ، ۰۰:۵۱ یه دانشجوی هزار مشروط
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
http://s4.picofile.com/d/9f6bf01a-5327-416a-b388-1a0a8d3c4571/Khod_Erzaiy.mp3
***** *** ******** ********* *** ****  **** ** ** ***** ** *** **** ** ****** ***** **** ** ** ****** ***** ** ******
***** *** **** ******** *** ******** ** **** *** ** *******
*** **** *** ***** ** ***** ** ****** **** ***** ****** ****** ****** ****** **** ** *****

پاسخ:
ممنون از لینک خوبت برادر.
استاد . فکر کنم بیشتر بچه ها درگیر همچون موضوعاتی  که این دوستم گفت باشند.
من خیلی درباره این موضوع فکر کردم : بالاخره ما اشتباهاتی انجام میدهیم (که البته نباید این گناهان را کوچک بگیریم) ولی حداقل کاری که میتوانیم انجام دهیم اینه هست که دیگر این کارها را انجام ندهیم و عاقبت کار را به خداوند بسپاریم که که خدواند بزرگترین بخشنده عالم است. باید بدانیم  همان لحظه از رحمت خداوند نا امید میشویم گناه دیگری را انجام دادیم نمونه بزرگ رحمت خداوند بخشیدن حر است من فکر میکنم گناه ماها  بزرگ تر از اون نیست. باید مواظب شیطان بود نا امیدی از رحمت خدا یک شیطان است که مارا از لذت توبه باز میدارد. 
سلام.  استاد من بار ها شنیدم که حضرت عیسی به آمدن پیامبر(حضرت محمد ) بشارت داده آیا آیه ای در قرآن در این زمینه داریم؟
پاسخ:
سلام داداش گلم. در انجیل و توراتی که در زمان پیامبر وجود داشته نشانه های دقیقی از پیامبر ذکر شده طوری که عالمان مسیحی و یهودی که با تورات و انجیل آشنا بودند پیامبر رو شناختند. برخی ایمان آوردند و برخی هم به خاطر دنیاطلبی و . . . زیر بار نرفتند. حتی اگر یادت باشه در زمان همراهی پیامبر با یک کاروان تجاری یکی از علمای مسیحی پیامبر رو که در سن کودکی بود از روی نشانه ها شناخت. در قرآن به عنوان مثال آیه 146 سوره بقره به این نکته اشاره داره:

الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمْ وَ إِنَّ فَرِیقاً مِّنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ

ترجمه: آنها که کتابشان داده‏ ایم، او را (محمد صلّى الله علیه وآله را طبق معرفى کامل تورات و انجیل) همان گونه میشناسند که پسران خود را، ولى گروهى از آنان با این که حق را میدانند آن را کتمان میکنند
با توجه به پیوستگی نتیجه گرفته شده که او ،به حضرت محمد اشاره دارد دیگه؟ 
پاسخ:
بله. به کس دیگه ای نمیتونه اشاره داشته بشه.
چرا مگه عالمان  یهودی حضرت عیسی را انکار نکردند و خدا هم به حضرت موسی کتاب توران را داد.
پاسخ:
خوب منظورت رو درک نکردم. ممنون میشم سؤال رو واضحتر بپرسی؟
میگم شاید او به حضرت عیسی اشاره شده که توسط عالمان یهودی انکار شده!
استاد جوینده یابنده  است: سوره صف آیه 61
ترجمه:ای فرزندان اسرائیل، من فرستاده خدا به سوی شما هستم. تورات را که پیش از بوده تصدیق میکنم و به فرستاده ای که پس از من می آید و نام او احمد است بشارتگرمم....


پاسخ:
احسنت. خوشم اومد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام استاد
**** **** ***** *** *** ******* **** ****** *** ***** **** *** ****** ***** *** ** *** **** ***** ******* **** ******* ** ** *** ***
*** ******* ****** *** **** ** *** **** ***** ** *** **** **** ** *** **** **** **** ** ** ** **** * *** **** ** *** ******** **** **** *** *** ***
***** *** ** ****
**** **** ** *** ** ****** **** * **** *****

پاسخ:
انشا الله که این نیز بگذرد و فردا سربلند باشی.
قسم به دی ماه.
آن گاه که امتحانات آغاز شود!!!!
همان هنگام که برگه های امتحانی توزیع شود و مراقبین شدیدالعمل به کار خود مشغول شوند.
در این هنگام نه وای فای مجانی دانشگاه فریادرس شماست و نه اینترنت 3G سیمکارت!
پس وای بر کسانی که در زمان فرجه ی امتحانات مشغول گردش در فیسبوک و لاین و واتس اپ بودند...همانان که پس از اعلام نتایج امتحانات می گویند ای کاش هرگز به دانشگاه وارد نمی شدیم!
پس آیا استادانی از جنس خودتان برایتان نفرستادیم و شما را از عواقب مشروطی بیم ندادیم؟!
در این هنگام مشروطیان به ادمین های فیسبوک و مدیر گروه های لاین روی می آورند ولی آن ها نیز در جواب می گویند ما فقط شما را invite کردیم و این خود شما بودید که confirm کردید!... پس نه شما فریاد رس مایید و نه ما فریادرس شما
آری این است سزای مشروطیان و چه بد جایگاهیست!
پاسخ:
سلام برادر. واقعاً تو این لحظات شاید بشه کمی و فقط کمی حال قیامت رو درک کرد.
تو این هیاهوی دنیا واقعا همچین آدم هایی غنیمتن (حتی اگر به ظاهرباشه که فکرنکنم) واقعا ممنونم ازتون آقای افراسیاب،برام پیش اومده یه زمان هایی که با خوندن مطالب یا گوش کردن به سخنرانی هاوتلاوت هاوحتی نظرات وپاسخ هاازگناه کردن دوری کردم،خداخیرتون بده،بازهم ممنون
پاسخ:
سلام برادر خوبم. شما لطف دارید. غنیمت شما جوونهای پاک و نورانی هستید که دیدن شما به آدم انگیزه تلاش میده. بنده هم یکی از مخلوقات گناهکار خدا هستم که به دعای شما محتاجم. یا علی.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام. 
استاد نظرتون درباره ******** *** ** ****
پاسخ:
سلام برادر. من کلاً سیاسی نیستم و خودم رو از هیچ جناحی نمیدونم. سعی میکنم از نظر سیاسی آگاه باشم اما وابسته به هیچ جناحی نباشم و از فعالیتهای سیاسی هم پرهیز میکنم. ضمنا سعی میکنم سیاستم عین دیانتم باشه.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** ****** *** ***** ** **** *** **** ****** **** ****** *** ****** ***** *** *
استاد اگه براتون سخته جواب ندین . بالاخره ما دانشگاهی فقط مرد حرفیم دیگه !
پاسخ:
ما پیرو ولایتیم برادر.
۲۱ دی ۹۳ ، ۱۷:۰۵ یاس کبود
من اطمینان قلبی پیدا کردم به این که کارای خوب به داد آدم میرسن. وقت گناه لذت گناه صدبرابر ایمان میشه.هرچی یکی صدا میزنه که نکن ....نمیشنوی.به قول امام علی (ع) "یعمی و یصم".اما یه چی میتونه نجات بده.دو رکعت نماز اول وقت،چهار رکعت نماز با اخلاص جماعت،دعای یکی که کارشو راه انداختی.باور کنیم که همونطور که این اعمال اون دنیا به کمک ما میان این دنیا هم اثر دارن. آقای دکتر حرف خوبی زدید.ما باید خودمونو قوی تر کنیم. اگه تا دیروز نماز میخوندیم و گناه میکردیم باید ریشه گناهو تو نمازی پیدا کنیم که نتونسته جلومونو بگیره.پس از فرداش نماز با توجه بیشتر،قرآن خوندن با تدبر بیشتر،کمیل خوندن با اخلاص بیشتر.اینا سلاح آدمه.تو سجده میگیم"یا لطیف ارحم عبدک الذلیل الضعیف"
تو تعقیبات میگیم"عَبْدٍ ذَلِیلٍ خَاضِعٍ فَقِیرٍ بِائِسٍ مِسْکِینٍ مُسْتَکِینٍ مُسْتَجِیرٍ لَا یَمْلِکُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لَا ضَرّاً وَ لَا مَوْتاً وَ لَا حَیَاةً وَ لَا نُشُوراً"  
باید خودمونو قوی کنیم با شرایط موجود.
یا علی
پاسخ:
سلام به جوونهای پاک، روشن و مؤمنی مثل شما. جز تحسین کلامی برای گفتن ندارم.
سلام علیکم
بنده هم مراتب تشکرم را تقدیم محضر جناب یاس کبود مینمایم .
خیلی عالی بود مخصوصا اون قسمت که فرمودی  ؛((باید ریشه گناهو تو نمازی پیدا کنیم که نتونسته جلومونو بگیره))
راستش تحت تاثیر قرار گرفتم.این جملتون رو بخاطر میسپارم.راست گفتی نماز اگه تنهی عن الفحشا و المنکر نباشه حتما عیبی داره دیگه شاید بعضی وقتا باید ریشه مشکلات نمازو قبل نماز پیدا کرد ینی کارایی کنیم درطول روز که اون اعمال نمازمونو مکانیکی کنه .
من چند هفته قبل برای اولین بار در عمرم به مراسم دعای کمیل رفتم عجب متن بینظیری داشت چقدر سخته گریه نکردن موقع خوندنش (البته فقط از دل سیاه من بر میادکه  گریه نکنه).راستش شیرینی اون یه شب هنوزم همرامه .ان شاالله قسمت بشه و عمری باشه این هفته هم برم .باید دست دوستایی که پای منو به این مراسما باز کردن ببوسم به خدا.مراسمای معنوی مثل دعاهای کمیل و توسل و.. توشارژروحی خیلی تاثیر داره بارها بوده که پنچر بودم رفتم هیئتمون برا روضه امام حسین وقتی برگشتم یادم نمیومد برا چی ناراحت بودم.
راستی استاد دیویدی و فایلایی که دادی  عالی بود بنده سخنراین مجتهدی داشتم اما مجموعه شما از سخنرانی ایشون بسیار کامل بود و بسیار جالب .قرائتها هم که دیگه گفتن نداره واقعا ممنون ازتون خیلی عالی بود.

پاسخ:
سلام بر برادر خوبم و ممنون از نظر قشنگت. قابلی نداشت خدا رو شکر که پسندیدی.
۲۱ دی ۹۳ ، ۲۱:۲۵ عاشق مصطفی اسماعیل
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/wiu5L7u42uhWKgbo-zeJJAARnXqhnoNlQ6m6fcA3m7G4iky0w585Ag/s/w535/
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/3WAXmo9yXNBAD9ueU1xCYHocxZhkg3PFgn19yJvuhhxlFOjKg2V26g/s/w535/
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/wiu5L7u42uhWKgbo-zeJJAARnXqhnoNlQ6m6fcA3m7G4iky0w585Ag/s/w535/

استاد این سه تا عکس خیلی جالبن امیدوارم خوشتون بیاد من که از عکس تحریم  خوشم اومد

پاسخ:
سلام. زیبا بود. اما لینک اول و آخر یکی بود.
۲۱ دی ۹۳ ، ۲۱:۴۰ عاشق مصطفی اسماعیل
ببخشید شرمندم استاد
اینم عذر خواهی عملی بنده:
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/zmD19lw5PlnsaEwkUoE7sHpiPzTLPTDYUzGGgfQnGKYUJIEwTSHzNg/s/w535/
پاسخ:
خدا ببخشه برادر. ممنون.
۲۱ دی ۹۳ ، ۲۲:۲۲ عاشق مصطفی اسماعیل
http://snd.tebyan.net/SocialNetwork/1393/10/c35a79e917264993a2bde07331b38f53.mp3
۲۲ دی ۹۳ ، ۰۲:۲۹ عاشق مصطفی اسماعیل
سخنی زیبا از مرحوم دولابی در باب مدم اخرالزمان

ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻣﺜﻞ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺪﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ۴ ﭘﺴﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺗﺎﻗﯽ ﺣﺒﺲ می کند ﻭ می گوید ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﻦ ﻣﯿﺮﻭﻡ ﻭ ﺑﺮﻣﯿﮕﺮﺩﻡ.
ﺍﻣﺎﺧﻮﺩ ﻣﯿﺮﻭﺩ ﭘﺸﺖ ﭘﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯾﺶ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﻨﺪ.
ﭘﺴﺮﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﻧﺒﻮﺩ ﭘﺪﺭ ﺳﻮﺀ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﻬﻢ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﺍﺗﺎﻕ ﻭﺷﺮﺍﺭﺕ؛
ﭘﺴﺮﺩﻭﻡ ﮐﻪ ﻣﯿﺒﯿﻨﺪ ﭘﺴﺮ ﺍﻭﻝ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ ﻭﺷﺮﺍﺭﺕ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﯿﻨﺸﯿﻨﺪ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺑﺎ ﺑﯿﺎ ﺑﺎﺑﺎﺑﯿﺎ!
ﭘﺴﺮﺳﻮﻡ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ‌ ﭘﺪﺭ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺧﻮﺩ ﺳﺮﮔﺮﻡ ﻣﯿﺸﻮﺩ؛
ﺍﻣﺎ ﭘﺴﺮﭼﻬﺎﺭﻡ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻩ ﭘﺪﺭ ﭘﺸﺖ ﭘﺮﺩﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺗﺎﻕ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﯿﺎﻣﺪﻥ ﭘﺪﺭ ﻧﯿﺴﺖ، ﺍﻭ ﻣﯿﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯿﺒﯿﻨﺪ ﭘﺲ ﺑﺎﺧﻮﺩ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﻫﺮﭼﻪ ﻫﻢ ﭘﺪﺭ ﺩﯾﺮﺗﺮ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﻣﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻫﻢ ﻣﺮﺍ ﻣﯿﺒﯿﻨﺪ، ﺩﺭﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺁﻣﺪﻥ ﭘﺪﺭﻧﯿﺰ ﻫﺴﺖ.
ﺁﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﺜﺎﻝ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﺳﺖ!
ﻣﺮﺩﻡ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰﻣﺎﻥ!
ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﻬﻢ ﻣﯿﺮﯾﺰند؛ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺍﺻﻼ‌ ﺁﻗﺎ ﺭﺍﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺧﻮﺩشان ﻣﺸﻐﻮل می شوند؛ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﻫﻢ فقط ﺩﺭﻣﺴﺠﺪ ﺑﺴﺖ می نشینند و می گویند ﮐﻪ ﺁﻗﺎﺑﯿﺎ ﺁﻗﺎﺑﯿﺎ، اما ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﺣﺮﮐﺘﯽ، و دسته ی چهارم شروع می کنند به منظم کردند جامعه، ان شاءالله که ما جز عده چهارم باشیم.
پاسخ:
سلام. بسیار زیبا بود. ممنون.
سلام استاد.
دیدم همه درد دل میکنن گفتم منم بگم. من یه دخترم و تو رشته ای درس میخونم که پیش میاد حتی تو کلاس 60 نفری 10 نفر هم دختر نباشه. تازه از شانس بد من خیلی از دخترای ورودی خودم از همون ترم اول 9 ترمه شدن و ازمون جدا شدن. ترم بالاییامون هم که هم کلاسمونن نمیدونم چرا زیاد به درس اهمیت نمیدن و حتی بعضیاشون اصلا کلاس نمیان.
به عنوان یه دختر خیلی خیلی برام سخته درس خوندن. مثلا اگه سوال داشته باشم، دخترای دیگه نمیدونن، من مجبورم از خونه بیام تا دانشگاه از خود استاد بپرسم(حالا پیدا کردن بعضی اساتید خودش یه دردسر دیگه ایه). البته بعضیا رو تو سایت میپرسم ولی بعضیا رو نمیشه. هر چی ترم بالاتر میرم متوجه میشم نمیتونم فقط با تکیه بر دخترا به درسام ادامه بدم. مجبورم با پسرا هم ارتباط داشته باشم تا بتونم مشکلات درسیم رو حل کنم. حالا برام سوال پیش اومده که ارتباط داشتن با همکلاسیای پسر فقط محدود به درس و کلاس اشکالی داره؟ لطفا راهنمایی کنید!
پاسخ:
سلام خواهر خوبم. بحثی که مطرح کردی کاملاً منطقی و به جاست. راستش من از این مشکل خبر نداشتم چون خودم در شرایطش قرار نگرفته بودم. به همین خاطر باید از شما بینهایت تشکر کنم که این مطلب رو بهم انتقال دادی. حالا که مشکل رو فهمیدم باید با کمک دوستان دانشگاهی یه راه حل براش پیدا کنم. شما و دوستانتون هم همفکری کنید اگر راهی به نظرتون رسید به من بگید تا برم دنبال عملی کردنش انشا الله.
خدا رو شکر میکنم که جوونهای خوبی مثل شما در این دانشگاه داریم. از خدا میخوام توفیق خدمت صادقانه به شما رو داشته باشم.
۲۲ دی ۹۳ ، ۱۱:۴۲ یاس کبود
استاد به نظرم میشه برای هر درسی یک اطاق فکر در اینترنت ایجاد بشه(مثل یه وبلاگ،سایت،چا روم،و..)مدیریت اون هم به عهده یکی از اساتید همون درس باشه.هرکسی سوالی داشت تو اون گروه مطرح کنه تا جوابش داده بشه.در ایام امتحانات هم استاد بیشترین زمانشو به پاسخگویی سوالات اختصاص بده یا طرح سوالو آزاد بذاره تا هرکی دید جواب بده. این کار اصلا سخت نیس ولی ازون جایی که اغلب اساتید دور خودشون دیوار کشیدن و اجازه کمترین ارتباط دانشجو رو با خودشون نمیدن اما در زمینه شعار دادن استااااد به معنای واقعی کلمه هستن؛این کارو نمیکنن.
۲۲ دی ۹۳ ، ۱۳:۱۹ عاشق مصطفی اسماعیل

از بیانات مرحوم حجت الاسلام بحجت
هر کس عادت به تاخیر نمازها کرده است:
خود را برای تاخیر در همه ی امور زندگی آماده کند؛
تاخیر در ازدواج، تاخیر در اشتغال ، تاخیر در تولداولاد ، تاخیر در سلامتی وعافیت! اگر سعادت دنیا و آخرت میخواهیم
هر قدر که امور نمازت منظم باشد
امور زندگیت هم تنظیم خواهد شد!
مگر نمیدانی که رستگاری و سعادت با نماز قرین گشته است؟!
'
حی ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺼــــــــﻼﺓ حی ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻔـــﻼﺡ'
پس چگونه از خداوند طلب توفیق داری
در حالیکه حق او را بدرستی ادا نمیکنی؟!
تلاش کنیم نمازمان را درست بخوانیم.
نماز مانند لیمو شیرین است، هر چه از وقت فضیلت(اول وقت) دورتر شود تلخ تر می شود... ،
به دکتر گفتم همهٔ داروهایم را میخورم اما تأثیری ندارد.
دکتر پاسخ داد:آیا داروهایت را سر وقت میخوری؟
و من تازه متوجه شدم چرا نمازهایم تأثیر ندارد...

 

پاسخ:
سلام. عالی عالی عالی. ممنون.
علم به ما چه میدهد و ایمان چه؟ 

علم به ما روشنائی و توانائی می‏بخشد و ایمان عشق و امید و گرمی ، علم‏ ابزار می‏سازد و ایمان مقصد ، علم سرعت می‏دهد و ایمان جهت ، علم توانستن‏ است و ایمان خوب خواستن ، علم می‏نمایاند که چه هست و ایمان الهام‏ می‏بخشد که چه باید کرد ، علم انقلاب برون است و ایمان انقلاب درون ، علم‏ جهان را جهان آدمی می‏کند و ایمان روان را روان آدمیت می‏سازد ، علم وجود انسان را به صورت افقی گسترش می‏دهد و ایمان به شکل عمودی بالا می‏برد ، علم طبیعت ساز است و ایمان انسان ساز هم علم به انسان نیرو می‏دهد ، هم‏ ایمان ، اما علم نیروی منفصل می‏دهد و ایمان نیروی متصل علم زیبائی است و ایمان هم زیبائی است علم زیبائی عقل است و ایمان زیبائی روح ، علم‏ زیبائی اندیشه است و ایمان زیبائی احساس هم علم به انسان امنیت می‏بخشد و هم ایمان علم امنیت برونی می‏دهد و ایمان امنیت دتنهائیها ، احساس بی پناهی‏ها ، پوچ انگاری‏ها علم جهان را با انسان‏ سازگار می‏کند و ایمان انسان را با خودش .رونی علم در مقابل‏ هجوم بیماریها ، سیلها ، زلزله‏ها ، طوفانها ، ایمنی می‏دهد ، و ایمان در مقابل اضطرابها ،تنهائیها ، احساس بی پناهی‏ها ، پوچ انگاری‏ها علم جهان را با انسان‏ سازگار می‏کند و ایمان انسان را با خودش .

"       شهید مطهری"

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/PLD1YW_5t1lIlBTpD8zzfLbotUuLmOp05U_OmyF8mARymuhG16VYdQ/s/w535/
پاسخ:
هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمن بیدار می شود.
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/nhFRwOPtWZW0Fba7X18yC09XPCl9SuWehCusRYKuFJDuKK0ValQeIg/s/w535/
پاسخ:
سلام. بسیار عالی.
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/_Eiw3JK_OKlRxEJsuEoHIP0wqBOFLhfMn3isQHPGAvSYaqXan1OyaA/s/w342/

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/ts_8fkotY0lcHX1Wv89FiqbMekInD_txQSzY6jF_9E7PIAvV5NtFeg/s/w535/

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/hqQvBMbyptofQHFjMBeQnq2q8eVv8heTobJeVsM6wMEjBaggRWTfYA/s/w490/

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/CsdolY7qxIGikRCm7xIZ6YqUIvh-kcyuiCdfSIe7LxWXAwWnl0gJGA/s/w372/



http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/izX7hf4DtEY9qMip4gtKwNvkZkXbIuOcF8qSm3LnEwNbE_CmIN86Lg/s/w535/
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/soc3kiQESoDQ_cih0JLi6stwBMVeI6RhAslw88zbB4J3a6aahgHjwQ/s/w480/
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/74rn6Qex4N9GxfhOFafhuJIEkhY6FId17QfJGxcdmDeW0OyzYeTVtQ/s/w535/

کلیپ سخنان بسیار زیبا استاد رایفی پور درباره مفاهیم نماز
http://hn14.asset.aparat.com/aparat-video/02d1bdd285a4c9c7126912109d35b8e21791426__48964.mp4

http://media2.afsaran.ir/siPb6WE_500.jpg
پاسخ:
راه شهدا را بی رهرو نگذاریم. یا علی.
http://media2.afsaran.ir/siHtiAv_535.jpg
پاسخ:
احسنت.
http://sarbazaneislam.com/olama_allame_jafari_dars_khandan_baeshg.html
پاسخ:
سلام. قابل توجه خودمون.
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/video/vmy1D5Lqz-RroYSvCYe8z3NksOaCl4roWSx4SpsmmkOPADztxVHHEw/s/
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۴۹ مجتبی قاسمی
سلام، استاد یه سری صفحات اینترنتی هست که آنلاین سوالای مربوط به احکام، دین و یا حتی ازدواج رو مشاوره و به پیج ضمیمه بشه خوبه

http://www.pasokhgoo.ir/
http://www.javab.ir/09640/#quicktabs-online=1
http://online.makarem.ir/


پسر ده ساله ایی وارد کافی شاپ شد و پشت میز نشست.
خدمتکار برای سفارش گرفتن به سراغش رفت.پسر پرسید:
بستنی شکلاتی چند است؟
خدمتکار گفت 50 سنت.پسرک پول خردهایش را شمرد بعد پرسید بستی معمولی چند است؟
خدمتکار با توجه به این که تمام میزها پرشده بود و عده نیز بیرون کافی شاپ منتظر بودن با بی حوصلگی گفت :35 سنت
پسر گفت برای من بستنی معمولی بیاورید.
خدمتکار یک بستنی آورد و صورت حساب را به پسرک دادو رفت،پسر بستنی را تمام کرد صورتحساب را برداشت و پولش را به صندوق پرداخت کرد و رفت..
هنگامی که خدمتکار برای تمیز کردن میز رفت گریه اش گرفت ،پسر بچه درروی میز در کنار بشقاب خالی 15سنت انعام گذاشته بود در صورتی که میتوانست بستنی شکلاتی بخرد.
آری شکسپیر زیبا میگوید:
بعضی بزرگ زاده می شوند،
برخی بزرگی را بدست می آورند،و بعضی بزرگی را بدون اینکه بخواهند با خود دارند.
پاسخ:
سلام. بسیار زیبا بود.
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/video/yYXronFAeHGS4hxNLZEi6IM51JPf5fgF2SE9nNCPpKRRSQQvnaw0-Q/d/
http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/xkCiJ2Kw3ApQzfy6ryagWB7N0PqL6TfOWF3bxzpicW60SrhLW8pGAw

من مسیحی میشوم عیسی اگر ثابت کند

مرده ای را زنده کرده او بدون یاعلی...

یاعلی.

با سلام
در نظرات قبلی یکی از دوستان پرسیده بودن "آیا این مطلب که حضرت عیسی به آمدن پیامبراسلام بشارت دادن در قرآن اومده؟" . با این که چند ماه از این سوالشون میگذره، ولی اگه اجازه بدین خواستم چند تا مطلب در جواب این دوستمون بنویسم:

اولاً در قرآن به صراحت اومده که حضرت عیسی قوم خودشون رو به آمدن پیامبری به نام "احمد" مژده دادن:
وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِن بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ
و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت اى فرزندان اسرائیل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى ‏کنم و به فرستاده ‏اى که پس از من مى ‏آید و نام او احمد است بشارتگرم

و مطلب بعدی و مهم تر این که، با وجود این که تورات و انجیل فعلی که در دست ما هست تحریف شده، و کاهنان یهودی و مسیحی سعی کردن که تمام مطالبی که به حضرت محمد(ص) اشاره داشت و در اون کتاب ها اومده بود رو از بین ببرن، اما باز هم بخواست خدا بعضی از این نشانه ها در همین تورات و انجیل فعلی باقی مونده. این سخنرانی رو گوش بدین که خیلی جالب و دقیق مسئله رو توضیح داده:
http://dl.faraghlit.com/Revayate%20Ahd/Ostad%20Raefipur-Revayate%20Ahd15-Hazrat%20Mohammad%20(S).rar
و خلاصه ای از این سخنرانی رو هم چند سال قبل به صورت یه تحقیق آماده کرده بودیم که فایل pdf اش رو براتون میذارم و ان شاء الله که مورد استفاده قرار بگیره:
http://s6.picofile.com/file/8191457126/peyambar_dar_ahdeyn_.pdf.html

پاسخ:
سلام دوباره. و تشکر دوباره. البته نکته دیگه ای که جای تأمل داره اینه که حضرت موسی و حضرت عیسی ادعای خاتم انبیا بودن رو نداشتند. حال سؤالی که باید از یهودی و مسیحی پرسید اینه که بعد از پیامبر اونها چه اتفاقی برای سلسله انبیا افتاده. آیا پیامبر دیگه ای نیومده یا نخواهد اومد؟
یهودیان که معتقدن مسیح واقعی که حضرت موسی وعده اومدنش رو داده بود هنوز نیومده، و حضرت عیسی رو معاذالله یک شخص دروغگو  و مسیح دروغین میدونن! و منتظرن تا مسیح حقیقی ظهور کنه.
درمورد مسیحیان، فکر می کنم اون ها هم با تحریفاتی که در کتاباشون انجام دادن، حضرت عیسی رو آخرین پیامبر میدونن. و البته مسیحیان هم اعتقاد دارن که در آخرالزمان دوباره حضرت عیسی بر میگرده، همونطور که ما هم معتقدیم همراه با امام زمان(عج) میاد و پشت سر حضرت نماز میخونه...
سلام مجدد، در این صفحه توضیحات کاملی در زمینه خاتمیت در ادیان یهودی و مسیحی نوشته شده:

http://www.wikifeqh.ir/%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1
Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say
that I've really enjoyed browsing your blog posts.

After all I'll be subscribing to your rss feed and
I hope you write again very soon!

انسانیت جوابگوی همه سوالات و مشکلات هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی