افراسیاب

کمی اندیشه کنیم

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ق.ظ

آیا درباره قرآن اندیشه نمی کنند؟! اگر از جانب غیر خدا بود در آن اختلاف فراوان می یافتند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۰
حامد افراسیاب

نظرات  (۴)

ی نمونه از تدبیر و تفسیر قرآن بوسیله ی گروه ژاپنی ی جا خوندم که تاسف خوردم بحال ما که مسلمونیم و حتی تو خوندن قرآن هم مشکل داریم

وقتی یکی از معجزات قرآن باعث مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی می شود

وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ

خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است. قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.
بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.
نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار !!در قرآن آمده است.


در آیات زیادی در قران مانند حج5 ذاریات49 ق7 و... ذکر شده که همه چیز جفت آفریده شده. در حالی که نادرست است. باکتری ها ویروس ها قارچ ها سرخس ها و... جفت نیستند. در یکی از آیات حتی ذکر شده که میوه ها هم جفت هستند. عجیب است.
در آیه نور 43 گفته شده تگرگ ها از کوه هایی در آسمان ها به زمین میافتند. در صورتی که چنین نیست. حتی اگر این آیه را استعاره ای از ابرهای فشرده در نظر بگیریم این باعث ابهام در آیات میشود که در خور کتابی مانند قران نیست.
در سوره هود آیه هفت اشاره شده که جهان در 6 روز آفریده شده. اما در سوره فصلت آیات 9 تا 12 به ترتیب گفته شده زمین در دو روز، مواد غذایی در چهار روز و آسمان در 2 روز آفریده شده. که جمع این تعداد روز ها میشود 6 روز!!!!!
سوره نسا آیه 11 و 12 به تقسیم ارث اشاره دارد. چناچه زوجی دارای فرزند باشند و شوهر فوت کند یک ششم ارث به هر یک از والدین شوهر و یک هشتم آن به زن و دو سوم مابقی(!) به فرزندان میرسد!!!!

پاسخ:
سلام بر دوست عزیز. اشکال اولی که مطرح میکنید به این دلیل است که معنی کلمه "زوج" یا "ازواج" را فقط "جفت نر و ماده" در نظر میگیرید در حالیکه کلمه زوج فقط این معنی را ندارد. برای پاسخ به این شبهه صفحات زیادی در اینترنت وجود دارد. به عنوا مثال اینجا را ببینید.
در مورد نکته دوم: «جبال» جمع جبل، به گفته «معجم مقابیس اللغة» به معنی تجمع شی توام با ارتفاع است، همین معنی در «التحقیق» نیز آمده است. بنابراین جبل، تنها به معنی کوهها و سنگ و شن نیست، بلکه هر توده عظیم به هم انباشته مرتفع را در زبان عرب، جبل می گویند.
در مورد نکته سوم: جمع این اعداد شش نمیشود اما از کجا میدانید که این روزها با هم همپوشانی ندارند؟ مثلا ممکن است دو روز آفرینش زمین با دو روز آفرینش مواد غذایی همپوشانی داشته باشد. اعجاز عددی قرآن غیر قابل انکار است. چه پاسخی در مورد این اعجاز دارید که به عنوان مثال در اینجا به آن اشاره شده است؟ در روزگاری که خبری از ماشین حساب و کامپیوتر نبوده چطور این نظم عجیب از اعداد ایجاد شده است؟ آیا همین معجزه برای اینکه دوباره درباره اعتقادات خود فکر کنید کافی نیست؟
در مورد مسأله ارث هم صادقانه بگویم که آنقدر صاحب نظر نیستم که پاسخ شما را بدهم. البته قبلا این مسأله را پیگیری کرده ام و به پاسخی که قانعم کند رسیده ام اما بهتر است برای پیگیری آن به کارشناسی خبره مراجعه کنید.

و السلام علی من اتبع الهدی. (قرآن کریم، سوره طه، آیۀ 47)
سلام
اینکه یک کلمه در یک جمله بخاد چند معنی داشته باشه یه نوع زرنگیه.
در مورد تعداد روزها شما آیا مطمئنید که همپوشانی دارد؟ آیا با خواندن آن آیه اطمینان حاصل میکنید؟؟؟
 والا همین الان چن کلمه رو در چند نسخه الکترونیکی قرآن جستجو کردم و به دقت شمردم اما نتایج با اونچه که در مقاله بود مغایرت داشت. دقیق ترینش شهر بود که اون هم 10 کلمه شهر به صورت مفرد و دو کلمه به صورت مثنی اورده شده بود. اصلا این قرآنی که هم اکنون دست ماست قرآنی نیست که بدست پیامبر نوشته شده. ابتدا ابوبکر و سپس عثمان آیات رو در یک کتاب جمع آوری کردند. در این بین اصلا معلوم نیست چه آیاتی حذف یا اضافه شده یا اینکه عینا همون چیزی که وحی شده نوشته شده. فقط میدونم یکی از آیاتی که حذف شده آیه رجم هست که حکم به سنگسار میده.
در ثانی در هر کتابی مثلا دیوان حافظ اگر بگردید میتونید یه همچین ارتباطاتی رو پیدا کنید. و علاوه بر اون قابلیت تقسیم پذیری و حروف مقطعه و فلان و بهمان و... رو هم پیدا کنید. پس نمیشه به این گفت اعجاز.
اگر برای نکته آخری پاسخ قانع کننده پیدا کردید خواهش میکنم به ما هم بگید
پاسخ:

سلام دوست خوبم. شرمنده من مدتی ایران نبودم و همین سبب تاخیر در پاسخ دادن به نظرات شما شد.

در مورد جمله ای که گفتید زرنگی، متوجه منظورتون نمیشم. ما باید ببینیم در جمله ای که داریم کلمه چه معنایی پیدا میکنه و این کاملا طبیعیه.

در مورد همپوشانی بگذارید یک مثال بزنم. من به شما میگم تعمیرات خونه من هفت روز طول کشید. سه روز بنایی، دو روز لوله کشی، دو روز گچکاری و دو روز هم نقاشی. می بینید که جمع تک تک این کارها از هفت روز بیشتر شده. اما قاعدتا منظورم این بوده که مثلا لوله کش و گچکار با هم و همزمان مشغول به کار بودند. این کاملا مشخصه و در محاورات ما هم معموله.

کلمه شهر بصورت مفرد دوازده بار در قرآن اومده: دو بار در هر یک از آیات 185 سوره بقره و 194 سوره بقره و 12 سوره سبأ، و یک بار در هر یک از آیات زیر: آیه 217 سوره بقره، آیه 2 سوره مائده، آیه 97 سوره مائده، آیه 36 سوره توبه، آیه 15 سوره احقاف، آیه 3 سوره قدر. بنده همه این آیات رو چک کردم. شما هم میتونید براحتی چک کنید. بسیار بسیار عجیبه که شما در عصر کامپیوتر و اینترنت در شمردن کلمه شهر که فقط 12 بار در قرآن تکرار شده (نه مثل یوم که 365 بار تکرار شده) مشکل دارید اما ظهور کتابی با این ظرافت عددی رو در 1400 سال پیش معجره نمی دونید. واقعا جالبه که پیش داوری و تعصب چقدر میتونه چشم منطق رو کور کنه. ضمناً با توجه به آیه «إنّا نحنُ نَزّلنا الذِّکرَ و انّا له لَحافِظون» اعتقادی به کم و کسر شدن آیات قرآن ندارم.

در مورد کتاب حافظ یا کتب مشابه هم باید بگم در مقابل آیات قرآن قطره در مقابل اقیانوس هم نیست. مثلا ایا همین اعجاز عددی در کتاب حافظ هم هست؟ من خودم خیلی اهل شعر هستم و این مقایسه شما رو فقط به پای عدم آشنایی با قرآن و عدم مطالعه بی طرفانه قرآن از طرف شما میدونم. ضمنا آیا جامعه و محیطی که امثال حافظ در اون رشد کردند رو با جامعه عرب جاهلی که پیامبر در اون ظهور کرد مقایسه میکنید؟ سعدی، حافظ، مولانا و دیگر بزرگان ادب فارسی در کشوری تربیت شدند که قبل از اسلام تاریخ و تمدنی عظیم داشت و بعد از ظهور اسلام هم در اوج شکوفایی فرهنگی و ادبی بود. اما در جامعه عرب در عهد ظهور اسلام نه خبری از فرهنگ و ادب بود نه خبری از تمدن و نه خبر از معلمی باسواد.

بابت وقتی که برای مطالعه وبلاگ بنده و ارسال نظر میگذارید و همچنین پیگیری نظرات ممنونم.

با درود فراوان خدمت افرادی که اندیشه میکنند،اگر میخواهید از موضوعی و شخصی و کتابی دفاع کنید،ابتدا باید اطلاعات کافی از موضوع داشته باشید و المی سفسطه بازی نکنید،وقتیکه میگوییم این قران اون قران اصلی نیست،پس شمارشهایی که منتشر کردند درست نیست،اگه درسته پس باید قبول کنیم که قران کامل هست و تغییری نکرده که این خلاف گفته های مراجع و منابع شیعه هستند،التماس تفکر!!

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی