افراسیاب

قرآن به جای موسیقی (1)

شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۳ ب.ظ

چند سالیه که عادت کردم به جای موسیقی به تلاوت قرآن گوش کنم.

البته علاقم به تلاوت قرآن یه علاقه قدیمیه. از اون روزا که سید جواد فروغی که یه نوجوان ده دوازده ساله هم سن خودم بود "آمن الرسول" را به سبک عبدالباسط تلاوت می کرد.

تو گوش کردن موسیقی هم متن و محتوای تصنیف برام خیلی مهم بود. اصلا در شأن خودم نمی دیدم به آوازی گوش کنم که متنش معنای بلند و فاخری نداشته باشه.

آخرش هم به این نتیجه رسیدم که فقط قرآن گوش کنم چون فاخرترین و پر محتواترین کلامه.

البته تلاوت قرآن یه ویژگی مهم و منحصر به فرد هم از نظر موسیقی داره. اینکه قاری تلاوت رو بصورت زنده و در حضور مستمعین انجام میده و جای تکرار و تصحیحی وجود نداره.

خانوادم از مدتها قبل به  قرآن گوش کردن من تو خونه عادت داشتن. خدا رو شکر خانمم هم تو این مسأله با من هم عقیدست.

شما هم امتحان کنین شاید خدا خواست و علاقه مند شدید.

تلاوتی که تو یکی دو ماه اخیر بارها و بارها بهش گوش کردم یه شاهکار از محمد عبدالعزیز حصانه که میتونید از لینک زیر دانلودش کنید:

دریافت
حجم: 1.76 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۲
حامد افراسیاب

نظرات  (۲)

استاد ترتیل استاد مشاری العفاسی بسیار دلنشینه علی الخصوص سوره قیامه. همچنین ترتیل و تلاوت های مجلسی استاد شاطری.
پاسخ:
ممنون. الان دانلود کردم و دارم گوش میکنم.
سلام استاد خسته نباشید تلاوتای مصطفی اسماعیل بهم حسی خوبی میده واقعا جالبه مایلم نظر شما رو هم در رابطه با استاد مصطفی اسماعیل بدونم و بدونم با صدای کدوم قاری بیشتر انس دارید؟

پاسخ:
سلام برادر. قطعا مصطفی اسماعیل. اصلاً برای من مصطفی اسماعیل با کسی قابل قیاس نیست. تلاوتش از سوره هود و . . . ، فرقان و . . . ، قاف و . . . ، بقره و نازعات. فراتر از عالیه. من ازش تلاوت زیاد دارم. یه روز فایلهات رو بیار دفترم با هم تبادل کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی